HTML

A Szent Korona Országa

Bemutatjuk, milyen is lehet(ne) az élet a Szent Korona országában, ha a Gondoskodó Magyarország terve szerint élnénk és dolgoznánk. A gondolkodási módunk alapvető megváltoztatását igényli e képzeletjáték - szerintünk érdemes! Különösen azért, mert a választási csatározásból ki sem látszunk, holott ez olyan fölösleges energia, idő, pénz... Ugyanis a rendszer maga hibás.... Csináljunk másikat! Már látszik: a választások utáni időszakban még aktuálisabbá vált a Szent Korona rendszerének megismerése, gyakorlatba való átültetése. Lássunk tisztán!

Friss topikok

A három radikális lépés szüksége nem kétséges

2010.07.02. 08:46 életfa

 


Örülök annak, hogy írásaim hatásának növekedéséről kapok visszajelzéseket. Azt természetesnek tartom, hogy „eretnek”, „izgató” és „uszító” jelzőkkel is illetnek, viszont ennél sokkal fontosabb, hogy „Az Új Világrend régi-új Bibliája és régi-új Alkotmánya” c. írásom olyan gondolkodási hullámot indított el, amire nem számítottam. Ennek az írásnak az „Ígéretbehajtó Szemle” változatát ma elkészítettem (http://szkszhu.szksz.com/ISz06011.pdf), az egyszerűbb terjeszthetőség miatt.

Egy ma kapott, Veres Mónikától származó írás asztrológiai érvekkel támasztja alá a gondolkodási mód (paradigma) váltás alapjaként leírtakat. Gondolom, senki nem csodálkozik azon, hogy az engem vezérlő kettős egységekben (tudás és szabadság, hit és tudomány, hűség és szeretet) egy spirituális tanító gondolatai legalább akkora súlyt jelentenek, mint a gazdasági, politikai hírek[1]. Ugyanakkor remélem, hogy az írás szerzője nem veszi rossz néven (mint néhány Szent Korona kutató), hogy „aprópénzre váltom” a tudományos megállapításokat.

 

Talán az írásaimmal kapcsolatos érdeklődés-növekedés eredményezte, hogy „Az Új Világrendszer paradigmája (gondolkodási módja) a Szent Korona” c. könyvem második kiadása várhatóan augusztusban jelenik meg a Püski Kiadónál. Ismét leírom, mert ez az igazság: ennek a könyvnek én nem szerzője, hanem íródeákja vagyok.

 

A Szabadság Alkotmánya és a Rabság Alkotmánya összehasonlító közlését többen kérték. Íme:

 

Szabadság Alkotmánya

Rabság Alkotmánya

Magyarország örökké szabad.

Magyarország sohasem lesz szabad.

A kötelezettségek és jogok egységében a Szent Korona minden tagja egy és ugyanazon szabadságot élvez, amely nem szűntethető meg és nem korlátozható.

A Szent Korona tagjai soha nem fognak azokkal a szabadságjogokkal rendelkezni, mint a hatalmat bitorló idegenek és helytartóik.

Ami a Szent Korona Országa földjén, földje alatt és földje felett van, a Szent Korona örök és elidegeníthetetlen alkotórésze, amelyet csak a Szent Korona másik alkotóeleme, a Szent Korona tagjai birtokolhatnak.

A magyar föld, és ami alatta, felette van, valamint a magyar szellem, a magyarság javai és jogai örökké és elidegeníthetetlenül a megszállók tulajdonában vannak és felettük birtokjogot is csak a megszállók és helytartói gyakorolhatnak.

Minden magyar érték a magyar érdekeket szolgálja.

Minden magyar érték a megszállók érdekeit szolgálja.

Mindazzal szemben, aki megsérti a Szent Korona értékrendjét, a Szent Korona minden tagjának nemcsak joga, hanem kötelessége ellentmondani és ellenállni.

Azokkal a Szent Korona tagokkal szemben, akik ellentmondanak és ellenállnak a diktatúra értékrendjének, a megszállóknak és helytartóiknak nemcsak joga, hanem kötelessége ellentmondani és ellenállni.

 

A Rabság Alkotmánya már életbe lépett a Lisszaboni Szerződés és a NATO Alapszerződés formájában, ami azért történhetett meg, mert Magyarországon idegenszívűek gyakorolják a hatalmat, mert ez nem a Szent Korona Tagok kizárólagos joga.

 

Azért, hogy a Szabadság Alkotmánya lépjen a Rabság Alkotmánya helyére, önvédelmi kötelességünk a három radikális lépést megtennünk:

1. Kilépés az Európai Egyesült Államokból (EU-ból), Európai Államszövetség létrehozása

 

2. Kilépés a NATO katonai szervezetéből, tagságunk felfüggesztése a politikai szervezetben.

 

3. Az idegen hatalom megszűntetése: az állampolgárság azonos a Szent Korona tagsággal

 

A három radikális lépés elkerülhetetlenségét az elmúlt napok eseményei a következőkkel bizonyítják:

 

Európai Unió

 

A virtuális pénzgazdaság, ami a neoliberalizmus fegyvere, amivel zsarolják az EU tagállamait, olyan mélypontra került, ami egyenesen vezet a mielőbbi megsemmisüléséhez: az IMF áruba bocsájtja aranytartalékát, "bevételi modell reformjaként"[2], ami annyit jelent, hogy a pénz fedezete „konvergál”, vagyis nullához közelít. Nevén nevezve: az aranyat mégcsak nem is papírra, hanem egy számítógépben lévő jelre cserélte.

Ezzel az az önérdek-vezéreltség, ami az országukat eladó politikusokat a hazaárulásra kényszerítette, lelepleződött. Nem a szocialisták elszámoltatásra van szükség mintha-radikális stílusban[3], hanem teljes takarításra, ahogyan az a Szent Korona Értékrend programpontjai leírják[4], éppúgy, ahogyan a mezőgazdaság talpra állításának nem az EU-ban való kiegyezés a módja, a Lisszaboni Szerződés egyes pontjainak változtatására tett mintha-radikális javaslattal[5], hanem a négy liberális alapelv, a kizárólagos hatáskörbe utalt területek, a tiltó rendelkezések, a kvótarendszer és a Koppenhágai Kompromisszum rendelkezéseinek hatálytalanításával, vagyis az 1. radikális lépéssel[6].

Mert hiába adják elő a mintha-radikalizmust tökéletes szónoki (retorikai) fogásokkal, színházi (teátrális) eszközökkel, az akkor sem fog gyökeres (radikális) változást eredményezni.

A legelvakultabb bálványimádóknak is látniuk kell, most, amikor a darabokra tört szennyet belülről is „megcsodálhatják”, hogy kiket tömjéneztek. Nem csak Új-Zélandon, hanem Európa 27 (Horvátországgal[7] 28) országában is igaz, hogy a prostituáltakban jobban lehet bízni, mint a politikusokban[8], vagyis két nap alatt bebizonyosodott, hogy semmi túlzás nem volt abban a megállapításban, hogy „Ahol a katonai és gazdasági tisztességtelenség véget ér, ott kezdődik a politikai tisztességtelenség”.[9]

 

Az IMF aranyeladása után milyen alapon fenyeget az EU azzal, hogy a hatodát sem adja vissza annak, amivel megsarcol bennünket?[10]

Tudják a román állampolgárok (köztük a magyarok), hogy kik kényszerítették rájuk a szenvedhetetlen igát, amit „kormányuk” testreszabott?[11]

 

„Az akciótervének fő sajátossága, hogy egy alapvetően megszorító jellegű programot népszerű, populáris elemekkel ötvöz. Ez azt valószínűsíti, hogy a gazdaságpolitikára ismét (1998-99-hez hasonlóan) a "kettős beszéd" lesz jellemző.”[12]mondja GKI a kormány gazdasági akcióprogramjáról.

Igen, „kettős beszéd” volt 1998 és 2002 között is, mint 1989 óta folyamatosan és nem párbeszéd volt a hatalom lévők és az emberek között!

Hiába állnak neki a „tudományos” szerecsenmosdatásnak a hívatásos megmagyarázók[13], a tény tény marad: olyan hatalom érdekében hozzák a megszorító intézkedéseket, amit már nem lehet életben tartani! Azt, hogy milyen mértékű lesz végül is a nadrágszíj-húzás, csak a költségvetésből lesz sejthető és a gyakorlat fogja a pontos számot megadni (ha év végéig sikerül elhúzniuk az agóniát). Most csak annyi látszik, hogy megszorítás lesz, nem is kicsi (Matolcsy 155 milliárdot saccol[14], a GKI 350-at (12. jegyzet), az én számításaim szerint pedig legalább 600 milliárd[15]).

Az viszont gusztustalan, és még a legelvakultabb szocialista-pártiaknak is undorodni kell attól, hogy az MSZP bírálja a kormányt azért, mert folytatja, amit a Bajnai kormány elkezdett[16].

 

Az elkövetkező napokban az „Ígéretbehajtó Szemlében” azt fogom az Olvasóval együtt átgondolni, hogy mi a különbség az állam által kiszolgált gazdaság és a gazdaság által kiszolgált állam között, a termelés, kereskedelem és feltételei (pénz, befektetés, hitel) működésének összehasonlításával, hogy mindenki számára vitathatatlan legyen az első radikális lépés megtételének elkerülhetetlensége:

 

Kilépés az Európai Egyesült Államokból (EU-ból), Európai Államszövetség létrehozása.

____________________________

 

NATO

 

Az IMF aranyeladásával azonos nagyságrendű az a kudarc, ami a NATO-t és Izraelt érte.

 

A NATO tárgyalást helyezett kilátásban a tálibokkal[17], akik erre a javaslatra így válaszoltak: „nem akarnak senkivel tárgyalni, sem Hamid Karzai afgán elnökkel, sem a külföldi erőkkel, amíg azok ki nem vonulnak Afganisztánból.”[18]

 

Az USA pedig egyre inkább rádöbben: nemcsak Európát (értsd: a neoliberalizmus Európában) nem tudja megmenteni[19], hanem Izraelt sem.

Néhány napja Liberman, Izrael külügyminisztere még azt mondta, hogy nem látja esélyét egy palesztin állam megalakulásának 2012-re”[20], vagyis a közel-keleti "kvartett" akaratának ellenszegült (a kvartett tagjai: Egyesült Államok, Európai Unió, ENSZ és Oroszország). Ma pedig Netanjahu a következőt üzente a palesztinoknak: „Jeruzsálembe hívom Abu Mázent (Mahmúd Abbászt), és én is kész vagyok Rámalláhba (a Palesztin Hatóság székhelye) utazni” és hozzátette: „"Remélem és bízom benne, hogy a Barack Obama amerikai elnökkel folytatandó jövő heti megbeszéléseim nagy részét az Izrael és a palesztinok közötti közvetlen tárgyalások haladéktalan újrakezdésének szenteljük"[21], sőt – amiről eddig hallani sem akart - hajlandó ezer palesztin foglyot szabadon engedni egy izraeli fogolyért[22].

 

Persze, ne feledjük el a trójai háborút és az annak kapcsán keletkezett figyelmeztetést, ami arra vonatkozik, hogy óvakodni kell a görögöktől akkor is, ha ajándékot hoznak.

 

Meg kell állítani azt az ámokfutást, amit Martonyi János tette mutat: felajánlott újabb 200 katonát[23] az afganisztáni terrorhaderőbe, bár a katonai sikerben nem bízik[24], ezzel közvetlenül veszélyezteti Magyarországot, és védelmezi a sírba szálló, diktatórikus világrendszert, amelynek Izrael nemcsak ideológiai, hanem katonai haszonélvezője, az USA pedig „hadtáposa”. Ezért senki számra nem lehet kétséges a harmadik radikális lépés megtételének szükségessége:

 

Kilépés a NATO katonai szervezetéből, tagságunk felfüggesztése a politikai szervezetben.

___________________________

 

Állampolgárság

 

A kormány 29 pontos gazdasági akcióprogramja végrehajtásának tegnapi sajtótájékoztatóján (14. jegyzet) Matolcsy György bejelentette: hivatalossá teszik az emberek cseléddé válását, a háztartási munkaadózás alá nem vont keresetté” tételével.

Ez olyan súlyú, mint a Lisszaboni Szerződésben a negyedik liberális alapelv, a letelepedés szabadsága.

Mindkettő látszólag az embert szolgálja, de a „letelepedés szabadsága” az ember önazonosságát, a cseléddé válás önbecsülését veszi el.

 

Ez utóbbival kapcsolatban gondoljuk végig: ki engedheti meg magának, hogy cselédet tartson? Az, akit a 29 pont kiszolgál. És ki lesz az, aki cselédsorba alázódik? Akit ugyanez a 29 pont önbecsülésétől megfosztja.

 

Most tekintsünk el attól, hogy nemzeti hovatartozásuk szerint kik lesznek elsősorban a cselédtartók és ki a cselédek.

Csak azt gondoljuk át, hogy megengedné-e egy szabad magyar (vagyis a Szent Korona tagja), hogy egy másik szabad magyar bárki cselédjévé váljon?

 

Lehet más választ találni erre a kérdésre, mint a harmadik radikális lépést?

 

Az idegen hatalom megszűntetése: az állampolgárság azonos a Szent Korona tagsággal.

 

Kelt Szegeden, 2010. Áldás havának 1. napján.

 

A krisztusi örök értékrend szerinti magyar szeretettel:

Halász József, a Szent Korona alázatos szolgája

Az írás változatainak címei:

A levél nyomtatható változata: http://szkszhu.szksz.com/ISz100701.pdf, http://szkszhu.szksz.com/ISz100701.doc

Ígéretbehajtó Szemle változat: http://szkszhu.szksz.com/ISz06017.pdf

Honlapcím: http://szkszhu.szksz.com/IBSZ100701.html

 



[1] Egy korszak véget ér. Eljött egy tiszta új korszak és a szintemelkedés konkrét megteremtésének ideje. Azonban ez ímmel-ámmal nem megy - csak radikálisan.

Nekünk, spirituális tanítóknak pedig az a feladatunk, hogy segítsük az embereket a változásokban! És ez felelősség. Aki csak sötét híreket, negatív üzeneteket tud átadni, abban legyen inkább annyi becsület, hogy leteszi a tollat, és most elhallgat.

Nekünk, spirituális tanítóknak pedig az a feladatunk, hogy segítsük az embereket a változásokban! És ez felelősség. Aki csak sötét híreket, negatív üzeneteket tud átadni, abban legyen inkább annyi becsület, hogy leteszi a tollat, és most elhallgat.

A korszakváltást tehát rugalmas lélekkel lehet magas szinten, belső békével megélni. Az időszak nagyon  kedvez a magas szintű, megdöbbentő (talán sokkoló), zseniális szellemi alkotások konkrét realizálásának. Újszerű, vad, de felemelő szellemi alkotások születhetnek ekkor, melyek már az új korszakba vezetnek.

A negatív, romboló információk, hírek teljes kiszűrése: elsősorban a TV készüléktől szabaduljunk meg!

Nagyon fontos lesz a következő években a kis közösségek összefogása! A család, a baráti társaságok, a nagycsalád, a spirituális szövetségek. Csak Egységben tudunk feljebb lépni!

Az anyaföld, a természeti erők, a kistermelő gazdaságok újra felértékelődnek és visszanyerik régi becsületüket.

Mindezeken túl 2010. július 16. és szeptember 12. között egy rendkívül különleges Fény-háromszög fog létrejönni az égen.

a Fény-háromszögben mind az Öt Elem találkozik: a tűz, a levegő, a víz, a föld és a fa egyesíti energiáit 2010. nyarán.

Megtisztul a Föld! Erőteljesen. Megtisztulnak a vizek, a levegő, a föld.

Az Öt Elem a kvintil varázserő fényszögét kelti nyáron életre, mellyel még a legnehezebb helyzet is átvarázsolható lesz! A Teremtő gondoskodó keze benne van ebben is. Hiszen miközben próbatételek és radikális változások sora elé állít minket júliustól, a varázserőt is a kezünkbe adja, hogy mindezt pozitívan átminősítsük. Aki elvégzi a munkáit és képes végleg tovább lépni a múlton (Szűz), aki felismeri a múlt Örök Értékeit és ezekből merítve el tud indulni előre, aki aláveti az egész életét a radikális  megtisztulásnak, aki tud áldozatot hozni a fejlődés érdekében, az szinte napról napra, hétről hétre és hónapról hónapra konkrétan érezni fogja a minőségi szintemelkedést és a csodálatos, felemelő pozitív változásokat.

A jövő felé elindulni elsősorban 2010. októbertől lehet majd, mert a Szaturnusz ekkor éri el a Szűz csillagkép középső részét, majd jövőbe lépőt lábát. Addig még a múlt rendezése vár ránk, valamint, hogy visszataláljunk Örök Kincseinkhez.

Mert a Teremtőbe vetett Hit segítségével lehet a radikális változásokat magas szinten, pozitívan, boldogan megélni és ép lélekkel egy szinttel feljebb lépni.

Fontos tartópillér lesz a csalással és hazugsággal szemben az Igazság ereje!

Ez az Örök Tudás, melyet előző életeinkből hozunk magunkkal, és ami a végső tudás esszenciája - a Szeretet ereje.

Az Uránuszi tisztulás és a radikalizmus az élet minden területére igaz: emberi kapcsolatok, gazdasági élet, étkezési szokások, szellemi élet. És a Föld Anyára is. De mind közül a legfontosabb: - a Szeretetre alapozni!

Fontos megemlíteni, hogy a bolygómozgásokban egyértelműen látszik, hogy a fent sokat említett, nagyon domináns Uránusz-Plútó teremtő fényszög (kvadrát) nem szűnik meg 2012. decemberében. Hogy ez mi ért fontos? Mert azt mutatja, hogy a radikális tisztulási folyamat, amelyen a Föld jelenleg elindult, nem ér véget a maják által jelzett időpontban, hanem még hosszú évekig folytatódik tovább. Azaz bármi is történjék 2012. decemberében, az átalakulások, a tisztító erejű átminősülések nem érnek véget. Mint ahogy az Élet sem.

Végezetül kérem, ne fogadjátok el kételkedés nélkül ezeket a sorokat sem! Mindenki gondolja végig magában intuíciója segítségével, mit is gondol minderről? A biztos választ a korszakváltással kapcsolatban felgyülemlő tétova kérdésekre csak azok a Mesterek és Szellemi Vezetők tudják teljes egészében, akik jelenleg nem élnek fizikai testben ezen a földön.

(A változás kora - avagy őszintén az emlegetett "dimenzióváltásról" - http://szkszhu.szksz.com/VeresMonikaAvaltozaskora.pdf)

 

[2] A Nemzetközi Valutaalap (IMF) 15,2 tonna aranyat adott el májusban - jelentette be a pénzügyi szervezet csütörtökön. Az ügylet a tavaly elhatározott terv része, amely szerint 403,3 tonnával csökkentik az IMF aranytartalékát.

A program 191,3 tonna értékesítését irányozza elő 2010-re. Ebből a májusi tétellel együtt 53,7 tonnát adtak el.

(Több mint 15 tonna aranyat dobott piacra az IMF májusban - http://www.hirado.hu/Hirek/2010/07/01/19/Tobb_mint_15_tonna_aranyat_dobott_piacra_az.aspx)

 

[3] a Fidesz egy évvel ezelőtt kezdte azt hangsúlyozni, hogy "keményen, de törvényesen" meg fognak indulni az elszámoltatások, "a szocialista pártot körülölelő korrupciós ügyeleteknek komoly büntetőjogi következményei lesznek". Hozzátette: ahogy múlt az idő a Fidesz részéről egyre inkább azt lehetett hallani, hogy az elszámoltatás miért nem hozza meg a várt eredményt.

A Jobbik az egyetlen párt az Országgyűlésben, amelynek valódi szándéka van az elszámoltatásra - jelentette ki Volner János. Közölte: a Jobbik konkrét ügyekben több büntetőeljárást is elindított már.

(A Jobbik szerint csak nekik van valódi szándékuk az elszámoltatásra - http://mti.hu/cikk/2010/07/01/a_jobbik_szerint_csak_nekik_van_valodi_szandekuk_az_elszamoltatasra)

 

[4] Takarítás

 

1. A külföldi adósságok felhasználását felülvizsgáljuk és a kamatfizetést azonnal megszüntetjük (a felülvizsgálat során fennmaradó tőketartozás kiegyenlítésére minimum 5 éves moratóriumot határozunk meg).

2. Az ország „privatizáció” megnevezés alatt folyt kirablásának következményeit felszámoljuk.

3. A „tőkebehozatalt” felülvizsgáljuk, az ebből adódó egyenleg több százmilliárd forintnyi eredményt hoz.

4. A szocialista és a kapitalista diktatúra áldozatait erkölcsileg, egzisztenciálisan és anyagilag rehabilitálni és kártalanítani kell.

5. A szocialista és a kapitalista diktatúra kiszolgálóit, valamint kedvezményezettjeit büntetőjogi felelősségre kell vonni és az általuk a magyar nemzet érdekeivel ellentétesen szerzett

- médiahatalmat fel kell számolni,

- gazdasági és politikai hatalmi összefonódásokat meg kell szüntetni,

- anyagi vagyont el kell számoltatni.

6. A vagyonelszámoltatást kiterjesztjük azoknak az embereknek a magyarországi ténykedésére, akik kettős (vagy többes) állampolgárként „kimentették” a diktatúra kiszolgálóiként összeharácsolt pénzüket.

7. A vagyonelszámolás kiterjed a magyar állampolgárok külföldi bankszámláira és külföldi tulajdonukra is.

 

(Gondoskodó Magyarország programpontok http://szkszhu.szksz.com/pgpontok.doc - http://szkszhu.szksz.com/gondoskmoprogrampont.pdf)

 

[5] Morvai Krisztina, a Jobbik Európai Parlamenti képviselője: Magyarország számára alapvető kérdés, hogy a közeljövőben milyen feltételek között tevékenykedhetnek a hazai gazdálkodók

a KAP-reform miatt szükséges a magyar álláspont egyeztetése és egységes megfogalmazása.

Varga Géza (Jobbik), az albizottság elnöke jelezte: az unióban várhatóan az ősz elejére készül el az az összefoglaló anyag, amely a KAP-ról szóló fontosabb elképzeléseket tartalmazza.

(KAP-reform: fontos a nemzeti érdekek képviselete - http://eu.mti.hu/Pages/News.aspx?id=487270)

 

[6] Az EU tényleges hatása - http://szkszhu.szksz.com/MNIBBemut.html

 

[7] Gordan Jandrokovic horvát külügyminiszter: reményeik szerint a csatlakozási szerződést a jövő év első felében - a magyar soros EU-elnökség alatt - alá is írhatják, és Horvátország 2012-ben az EU tagjává válhat.

(Horvátország 2012-ben az EU tagjává válhat - http://eu.mti.hu/Pages/News.aspx?id=487071)

 

[8] A Reader's Digest összeállításában a politikuslét a 39. lett, míg a prostituáltak a 38. helyre kerültek.

A leginkább megbecsült szakmának a tűzoltót választották, a második helyre a mentősök kerültek.

Őket a pilóták, az ápolók és az orvosok követik.

(Inkább bíznak a prostituáltakban, mint a politikusokban Új-Zélandon - http://mti.hu/cikk/2010/06/30/inkabb_biznak_a_prostitualtakban_mint_a_politikusokban_uj_zelandon)

 

[9] Ahol a katonai és gazdasági tisztességtelenség véget ér, ott kezdődik a politikai tisztességtelenség - http://szkszhu.szksz.com/ISz06014.pdf

 

[10] Uniós támogatások megvonása is szerepel azon a listán, amelyet az Európai Bizottság javasol az államháztartási konszolidációval nem kielégítő módon haladó euróövezeti országok szankcionálására. Az Európai Unió brüsszeli végrehajtó testülete szerdán ismertette egy szigorúbb költségvetési és makrogazdasági felügyeletre vonatkozó elképzeléseit, amelytől azt várja, hogy javul a költségvetési fegyelem a tagországokban, és gazdaságaik ellenállóbbak, felkészültebbek lesznek, ha újabb gazdasági válság fenyegetne.

Az új eszközök között  szerepel a nemzeti költségvetések előzetes egyeztetése is, a tartós  hiánnyal küzdők számára pedig szankcióként egy kamattal is terhelt letét  bevezetése. Az uniós forrásoktól (kohéziós vagy mezőgazdasági  támogatásoktól) akkor eshetne el egy euróövezeti állam, ha hiányát az EU  többszöri "ajánlása" ellenére sem szorítaná a megadott szint alá.

(Uniós forrásokat venne el a notórius hiánytúllépő országoktól az EB - http://eu.mti.hu/Pages/News.aspx?id=487065)

 

[11] Romániában 53 ezer önkormányzati tisztviselőnek mondanak fel a kormány szerda késő esti döntése értelmében.

pótlólagos adóval sújtja a több lakóingatlannal rendelkezőket, illetve duplájára emelik a 2 ezer köbcentiméternél nagyobb hengerűrtartalmú autók adóját. Az IMF által javasoltaknak megfelelően Romániában 25 százalékkal csökkentik a közalkalmazotti béreket, és 15 százalékkal a nyugdíjakat, felszámolnak számos szociális támogatást, és több százezer közszolgának mondanak fel.

ezekkel az intézkedésekkel a hat évtizede legsúlyosabb gazdasági válságba került Románia hozzájut az IMF, az Európai Unió és más nemzetközi szervezetek támogatásához, összesen mintegy 20 milliárd euróhoz.

Az elnök véleménye azonban nem győzte meg a lakosságot, májusban és júniusban Bukarestben, illetve az ország más városaiban is tüntetésekre került sor.

(A román kormány 53 ezer önkormányzati dolgozót bocsát el - http://mti.hu/cikk/2010/07/01/a_roman_kormany_53_ezer_onkormanyzati_dolgozot_bocsat_el)

 

[12] a kormány által elfogadott 29 pontos akcióterv a 2009-ben kialakult kedvező egyensúlyi helyzetet a következő 3 évre, 2012 végéig úgy kívánja megőrizni, javítani, hogy növeli a közepes és a magas jövedelmű rétegek személyes jövedelmét, és annak terheit az alacsony jövedelemmel rendelkezőkre, az őket foglalkoztató vállalkozásokra, és a pénzügyi szektor szereplőire hárítja át.

A június eleji súlyos kormányzati politikai, szakmai és kommunikációs hiba után már az idei célok kisebb módosítása is lehetetlenült, az EU és a pénzvilág a 3,8%-os államháztartási hiány tartását várja. Lazítás helyett szigorítás került napirendre.

A válságból való kilábalás az Európai Unióban nagyon lassú és differenciált lesz

A válságkezelésből való kilábalás (exit strategy) csak fiskális ágon lehetséges, ami súlyos politikai-társadalmi feszültségekkel jár. Számos ország drámai költségvetési megszorításokra kényszerült.

A magyar kormány mozgásterét mindenekelőtt az államháztartási hiány nemzetközileg és piacilag elfogadtatható nagysága határozza meg.

Probléma, hogy a jelenlegi ismeretek alapján fennmarad a 2011-es költségvetéssel kapcsolatban eddig is feltételezett, a GDP legalább 0,5-1%-ára kiterjedő túlköltekezés.

Az akciótervet konkrétumok híján még nem lehet igazán megalapozottan minősíteni.

A tervezett intézkedések nem állnak össze szerves koncepcióvá.

Az akcióterv fő sajátossága, hogy egy alapvetően megszorító jellegű programot népszerű, populáris elemekkel ötvöz. Ez azt valószínűsíti, hogy a gazdaságpolitikára ismét (1998-99-hez hasonlóan) a "kettős beszéd" lesz jellemző.

a bevételeknél 150 milliárdos elmaradás prognosztizálható. Kiadási többlet lesz a kórházi finanszírozásnál, a munkaerő-piaci támogatásoknál, illetve egyes állami vállalatokkal kapcsolatban.

Az államháztartás önkormányzatok nélküli pénzforgalmi hiánya várhatóan mintegy 50 milliárd forinttal lesz magasabb az előirányzottnál. Így az (európai módszertan szerinti) hiány idén a GDP 4%-a körül lesz. A bruttó államadósság a GDP százalékában 2010 végén a megelőző évi 78,3% körül alakul. Ez nem lesz kiugró Európában, de folyamatos finanszírozása a befektetők bizalmának megőrzését igényli.

A versenyszférában 4, a közszférában kb. 1%-kal nő a reálkereset. A reáljövedelmek ennek ellenére csak stagnálnak. A foglalkoztatás ugyanis idén még csökken, a munkanélküliek támogatása az idő előrehaladtával mérséklődik, a cafeteria-rendszer juttatásai megadóztatásuk miatt visszaesnek, s a család-támogatások nominálisan sem nőnek. A nyugdíjak reálértéke pedig az inflációval történő emelés, a 13. havi nyugdíj teljes megszűnése és a nyugdíjkorrekció hatását is figyelembe véve közel 1%-kal csökken.

A foglalkoztatási helyzet - más országokhoz hasonlóan, de az EU átlagánál erőteljesebben - tovább romlik. A foglalkoztatott létszám az év egészében 1%-kal csökken, a munkanélküliség 11,5%-ra nő. A 12% közeli tavaszi csúcs után szezonális csökkenés következik, majd az év végén a szezonális romlást részben már ellensúlyozhatja a foglalkoztatás szerény emelkedése. 2010 első felében még 5,5% felett lesz az infláció, de az év végére 4% körülire csökken.

elkerülhetetlennek látszik, hogy a konvergencia-program aktualizálása során a költségvetési (hiány- és adósság) kritériumoknak való megfelelést legkésőbb 2012-re, illetve 2013-ra irányozzuk elő. Ez lehetővé tenné az euró 2014. évi magyarországi bevezetését. Ebben a helyzetben ésszerű lehet az euró 2014. évi bevezetésének idén év végén való meghirdetése és az ERM-2 csatlakozás kezdeményezése. Ez gazdaságpolitikai horgonyként működne, növelné a kamatcsökkentés lehetőségét, erősítené az ország tőkevonzó-képességét, s hozzájárulna a következő években lehetséges növekedés gyorsításához.

(GKI: Történelmi lehetőség az Orbán-kormány előtt - http://www.vg.hu/gazdasag/makrogazdasag/gki-tortenelmi-lehetoseg-az-orban-kormany-elott-320375, http://www.vg.hu/gazdasag/makrogazdasag/gki-tortenelmi-lehetoseg-az-orban-kormany-elott-320375?p=2)

 

[13] Megismételte: a 200 milliárdos összeg „kőbevésett”. A bankoknak céltartalék szabadulhat fel a bajba jutott hitelesek megmentése miatt, ebből fizethetik a bankadó egy részét.

Döntött a kormány a 120 milliárd forintos megtakarítási csomagról is: zárolnak költségvetési fejezeteket, dologi kiadásokat, autó- és eszközbeszerzést. Matolcsy kérdésre válaszolva megerősítette,

Megerősítette: az IMF delegációja jövő héten érkezik az Magyarországra a soron következő felülvizsgálatra.

(Képes lesz Magyarország tartani a 3,8 százalékos hiánycélt - http://mno.hu/portal/722188?searchtext=Matolcsy)

 

rendszerértékű változtatásokat kell véghezvinnie a nagy elosztási rendszerekben

a tőke, a munka és a technika fejlődésének kombinációjából 3,5 százalék körüli potenciális növekedési pálya határozható meg

Az általános közszolgáltatásokra és szociális biztonságra kevesebbet, egészségügyi és gazdasági ügyekre többet kellene költeni.

(Századvég: gazdaságpolitikai fordulatra van szükség - http://mti.hu/cikk/2010/07/01/szazadveg_gazdasagpolitikai_fordulatra_van_szukseg)

 

Fenntartható növekedési pályára kell ráállítani a magyar gazdaságot, amely az érzékelhető jólétnövekedést az egyensúly megbomlása nélkül tudja megteremteni, hiszen be kell tartani a 3,8 százalékos hiánycélt.

Az államadósság mára már elérte a GDP arányos 80 százalékos szintet, a kamatfizetési kötelezettség pedig a GDP 4-5 százalékára rúg. Az elkövetkező nyolc év egyik legfontosabb stratégiai feladata, hogy az államadósságot 60 százalék alá szorítsuk a GDP arányában.

Az államháztartás szerkezeti átalakítása sem kerülhető meg, hiszen Magyarországon a költségvetési kiadások az indokolthoz, és a szolgáltatások színvonalához képest egyaránt magasak

Az államháztartás bevételeinek csökkentése is szükséges, ahol egészségesebb szerkezetben, az élőmunkát kevésbé megterhelve, a gazdaság fehérítését szolgáló módon kell az adókat beszedni.

„Mindenre nem lőhetünk: a gazdaságpolitikai fordulathoz egyértelműen lefektetett stratégiai célokat követő fejlesztéspolitikára van szükség”

(Századvég: nemsokára újra dübörög a pannon puma - http://hvg.hu/gazdasag/20100701_Szazadveg_duborog_a_pannon_puma#utm_source=hvg_daily&utm_medium=email&utm_campaign=newsletter2010_07_01&utm_content=normal)

 

A magyar foglalkoztatási ráta historikusan alacsony, ami a különböző munkapiaci csoportok jelentős különbségeket mutató foglalkoztatási szintjeinek eredőjeként áll elő. Az alacsony arányú foglalkoztatás egyes csoportokban inkább keresleti, máshol inkább kínálati okokra vezethető vissza.

Nyugdíjjavaslatunk a jelenlegi hárompilléres verziót egy további pillérrel, az állami alapnyugdíjjal egészítené ki, valamint a jelenlegi tb-nyugdíj pillért névleges egyéni számlás (NDC) rendszerré alakítaná át. A járulékfizetők szabadon választhatnának, hogy kötelező járulékukat az állami vagy a magánnyugdíj-pénztári pillérbe utalják, amely egyben meghatározza, hogy nyugdíjas éveikben honnan várhatják a nyugdíjat.

A fejlesztések finanszírozási forrásául a szabályozások módosításával a magánnyugdíj-pénztárak tőkéje, valamint a pályáztatási rendszer hatékonyabbá tételén keresztül az uniós források szolgálhatnak.

(Három helyett négy pilléres magyar nyugdíjrendszert javasol a Századvég -

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://akoronaorszaga.blog.hu/api/trackback/id/tr262124660

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.